آموزش سخت افزار

آموزش سخت افزار کامپیوتر و موبایل و...

آموزش سخت افزار

آموزش سخت افزار کامپیوتر و موبایل و...

اطلاعات هارد دیسک را پاک کنید.

برای پاک کردن اطلاعات هارد دیسک راه های مختلف وجود دارد. اما روشی که انتخاب می کنید به دلیل پاک کردن اطلاعات یا خالی کردن هارد دیسک بستگی دارد، برای مثال اگر تصمیم به نصب مجدد ویندوز دارید، به تدبیر ویژه ای برای پاک کردن اطلاعات نیاز ندارید.

پاک کردن اطلاعات برای نصب مجدد ویندوز

در نسخه های جدید ویندوز با قرار دادن CD بوت ویندوز به سادگی می توانید در مراحل اولیه نصب پارتیشن مورد نظر را پاک کرده یا حتی پارتیشن جدیدی ایجاد کنید. با این کار ویندوز جدید شما بدون اشکال نصب می شود.

پاک کردن اطلاعات هارد دیسک برای فروش

اگر قصد فروش کامپیوتر یا هارد دیسک خود را دارید باید از ابزار مناسب برای پاک کردن اطلاعات خود استفاده کنید تا احیاناً مورد سوء استفاده افراد واقع نشود. برای این منظور نرم افزارهایی وجود دارند که برای پاک کردن هر سکتور از هارد دیسک شما نزدیک به 1 ثانیه زمان صرف می کنند این بدان معناست که برای پاک کردن مطمئن اطلاعات چند بار این عمل را تکرار می کنند. شاید بپرسید با فرمت کردن هارد همه اطلاعات از بین می رود پس چه احتیاجی به پاک کردن اطلاعات با چنین نرم افزارهایی وجود دارد! ولی مشکل اینجاست که هنوز روشهایی برای بدست آوردن اطلاعات یک هارد دیسک فرمت شده وجود دارد. البته چنین ابزارها و نرم افزارهایی از روشها و الگوریتم های سنگین و پیچیده ای استفاده می کنند ولی این عمل امکان پذیر است. برای جلوگیری از چنین وضعیتی استفاده از برنامه هایی مانند Dariks Boot and Nuke (DBaN توصیه می شود. تا اطلاعات شما بعد از پاک شدن غیر قابل دسترسی باشد.

دور انداختن یک هارد دیسک معیوب

اگر هارد دیسک کامپیوتر شما خراب شده است قبل از اینکه آنرا دور بیندازید بهتر است آنرا نابود سازید. ابزارهای حرفه ای برای بازیابی اطلاعات یک هارد دیسک معیوب وجود دارد.

پس باید هارد دیسک را با هر وسیله ای که لازم است، نابود سازید. می توانید قاب یا پوسته هارد دیسک را باز کنید و دیسک های آنرا خارج کنید حال می توانید با این دیسک ها هر کار بکنید مثلاً با چکش آنها را خورد کنید. البته دستکش و عینک ایمنی را فراموش نکنید.

البته راه های مختلف دیگری هم برای پاک کردن اطلاعات وجود دارد که بستگی به علت آن دارد. اگر شما نظر یا روشی مناسب تر سراغ دارید خوشحال می شویم آنرا با دوست خود hardwares.blogsky.com در میان بگذارید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد