آموزش سخت افزار

آموزش سخت افزار کامپیوتر و موبایل و...

آموزش سخت افزار

آموزش سخت افزار کامپیوتر و موبایل و...

نصب درایور مودم های با چیپ کانکسانت

اگر شما با نصب ویندوز و یا نصب سخت افزار آشنایی داشته باشید حتماً تا بحال به نصب درایور مودم برخورد کرده اید. گاهی اوقات هم پیش آمده که برای نصب درایور مودم به دلیل در دسترس نبودن سی دی درایور مودم به مشکل

برخورد کرده باشید. یکی از راههایی که برای نصب درایور هر سخت افزاری می توان انجام داد پی بردن به مشخصات سخت افزار از روی ظاهر آن است . روی هر سخت افزاری چه کارتها و چه مادر بورد ها اطلاعاتی درباره آن سخت افزار حک شده است که برای شناسایی آن سخت افزار کمک خوبی می تواند باشد. برای اینکه مشخصات یک مودم را بدانید باید مودم را از دستگاه جدا کنید ولی اگر در مورد سخت افزار اطلاعاتی ندارید این روش پیشنهاد نمی شود. قبل از هر چیز سیستم را خاموش کنید و کابل برق را از کیس جدا کنید . سپس پیچی که مودم را به بدنه وصل کرده باز کنید و مودم را از روی مادر بورد جدا کنید . اکنون با نگاه کردن به مشخصات درج شده روی مودم می توانید به مدل و نوع و کارخانه سازنده مودم پی ببرید. یکی از قسمتهایی که مشخصات مودم را بصورت دقیق ارائه می دهد و برای پیدا کردن درایور مودم

از آن می توان کمک گرفت چیپ ست اصلی مودم است . که در تصویر می بینید .

بعد از پیدا کردن نوع چیپ مودم می توانید توسط دستگاه دیگری که دسترسی به اینترنت دارد از سایتهایی که قبلا برای جستجوی درایور ها معرفی کردم درایور مورد نظر خود را دانلود کنید . اما اگر به مودمی با چیپ کانکسانت برخورد کردید نیازی به این جستجو نیست . چیپ ست کانکسانت یکی از چیپ هایی است که تولید کننده های بسیار از آن برای ساخت مودم استفاده می کنند از جمله ( Dell, Sony , Samsung , Aztech , Rockwell, … ) . شرکت کانکسانت برای همه مودمهایی که از چیپ کانکسانت استفاده می کنند درایوری ارائه کرده که همه این مودمها را با آن درایورمی توان نصب کرد. کانکسانت درایورها را برای مودمهای با سه نوع اصلی چیپ را تهیه کرده است:
۱- چیپ های HSF که بر روی مودمهای PCI نصب می شوند و در کامپیوترهای PC و بعضی نوت بوکها استفاده می شوند . اگر شماره قطعه درج شده روی چیپ مودم شما بصورت R۶۷۹۳-XX یا CX۱۱۲۵۲-۱۱ CX۱۱۲۵۲-۱۵ و CX۲۰۴۹۳-XXباشد چیپ مودم شما از نوع HSF است .
۲- چیپ های AC۹۷ یا AC-Link که بیشتر در مودمهای نوت بوکها استفاده می شوند . اگر شماره روی چیپ مودم به یکی از شکلهای CX۱۱۲۴۶-XX, و CX۱۱۲۵۴-XX, CX۲۰۴۶۸-XX یا CX۲۰۵۳۸-XX, و CX۲۰۴۶۳-XX یا CX۲۰۴۹۳-XX,چیپ مودم شما از نوع AC-Link است .
۳- چیپ ست های HCF که در مودمهای PCI اکسترنال و بعضی مودمهای اینترنال استفاده می شوند . اگر شماره قطعه شما روی چیپ ست بصورت R۶۷۹۵-XX یا بصورت ۱۱۲۲۹-XX و RLVDL۵۶DPF/SP R۶۷۸۵-XXو یا بصورت ۱۱۲۳۵-XX و RHP۵۶D/SP R۶۷۸۹-۵۱ آنگاه چیپ ست مودم شما از نوع HCF است .

برای تشخیص نوع چیپ یک مودم با چیپ کانکسنات می توانید از نرم افزار List Modem Application for PC که توسط سایت کانکسانت ارائه شده هم استفاده کنید ( برای آشنایی با این نرم افزار فایل راهنمای PDF این نرم افزار را مطالعه کنید ) . حال با توجه به نوع چیپ مودم خود و سیستم عاملی که قصد نصب کردن مودم روی آنرا دارید می توانید به صفحه دانلود درایور سایت کانکسانت بروید و درایور مورد نظر خود را دانلود کنید. همچنین در این صفحه می توانید با استفاده از راهنما های PDF این سایت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تشخیص مدل یک مودم بدست آورید.پیشنهاد می کنم اگر با نصب مودم زیاد سر و کار دارید حتما این درایورها را دانلود کنید و روی یک سی دی نگهداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد